پایان نامه و رساله رشته معماري طراحي مجتمع تجاری|بهترین وب سایت کتاب،مقاله-untaught

پایان نامه و رساله رشته معماري طراحي مجتمع تجاری

دانلود بهترین فایل پایان نامه و رساله رشته معماري طراحي مجتمع تجاری
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
پایان نامه و رساله رشته معماري طراحي مجتمع تجاری

پایان-نامه-و-رساله-رشته-معماري-طراحي-مجتمع-تجاری

دانلود پایان نامه معماري طراحي مجتمع تجاری
در قالب Word و 117 صفحه و قابل ويرايش و آماده براي ارائه ،دفاع ،چاپ و کنفرانس ميباشد

========================================================
تمامي فايل هاي سيستم، توسط کاربران آن آپلود مي شود. اگر در فايلي تخلفي مشاهده کرديد و يا مالک پروژه اي بوديد که از وجود آن در سايت رضايت نداشتيد با ما تماس بگيريد، در اسرع وقت به گزارش شما رسيدگي مي شود.
neginfile.ir@gmail.com                       info@neginfile.ir
========================================================

تمامي فايلهاي موجود در سايت صرفا براي راهنمايي و کمک به دانشجويان و محققين عزيز مي باشد و هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد.


قسمتهايي کوتاه از متن:

علاقه و انگيزه

موضوع تجاري با توجه به قدرت بي‌بديل اقتصاد در عصر ما موضوعي ويژه در طراحي معماري به حساب مي‌آيد. در عصري كه توجه به هر مسأله به ميزان صرفه و بازده اقتصادي آن مي‌باشد، پيداست كه امكان پرداختن به نگاه‌هاي خاص در معماري مجموعه‌هاي تجاري تقويت مي‌گردد. به همين دليل انتخاب يك مجموعه براي طراحي معماري خود به خود جذاب‌تر از موضوعات ديگر مي‌باشد.
از خصوصيات دنياي امروز نقش انساني براي بهتر زيستن است و رفع نيازهاي زندگي از رسالت‌هاي يك معمار، معماري امروز آينه تمام نماي اجتماع مي‌باشد.
اين نيازهاي اقتصادي عصر جديد متأثر از انقلاب‌هاي تكنولوژيك مي‌باشد. بديهي است پاسخ‌گويي به نيازهاي ضروري و در عين حال متنوع مطاع ايجاد مركز ابنيه خدمات گسترده به صورت متمركز مي‌باشد و دليل انتخاب مجتمع تجراي براي اين طرح نهايي مي‌باشد.
مشهد دومين كلان شهر ايران به لحاظ جمعيت و وسعت، داراي ويژگي‌هايي خاص است. وجود بناهاي تاريخي كه قدمت تعدادي از آن‌ها بيش از 500 سال است، در كنار حرم مطهر امام رضا (ع) كه قطب اصلي آن است، زمينه جذابيت صنعت توريسم مخصوصا توريسم مذهبي را فراهم كرده است. علاوه بر آن شهر مشهد پاسخ‌گوي نيازها و مراجعات اداري و تجاري و درماني مردم خراسان مي‌باشد. هم‌اكنون بازار و مراكز تجاري نقش مهمي در زمينه خدماتي، بازرگاني و اجتماعي به عهده دارد.
هر مجموعه تجاري كه نيازهاي ضروري زندگي بشر را عرضه كند خود به خود بخشي از توجيه اقتصادي دارد. براي افزايش موفقيت اقتصادي يك مجموعه بايد به عواملي از قبيل شدت نياز جامعه، وجود مجموعه‌هاي مشابه و مكمل سايت تا مجموعه‌هاي مشابه و نحوه دسترسي مخاطب به مجموعه توجه نمود. نياز جامعه با توجه به مسايل ذكر شده مشخص گرديد.


فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
حوزه اول: بیان موضوع طراحی (paper)
بیان ضرورت مطالعه و طراحی(کمی و کیفی)    
بيان هدف (ارايه تصویر کلی از محصول نهایی)    
برنامه زمانبندی     
منابع و مآخذ    
حوزه دوم: مطالعه و تحلیل اطلاعات
 مرحله اول : مطالعات پایه - زمینه
بخش اول: مطالعات پايه
فصل 1: تعریف بازار- ادبیات بازار
1- واژه بازار از منظر لغوی    
2- واژه بازار از منظر کالبدی    
3- واژه بازار از منظر اقتصادی    
4- واژه بازار از منظر اجتماعی    
5-تعریف امروزی بازار    
فصل 2: آشنایی با مفاهیم
1- مفهوم کیفیت در فضای تجاری    
2- رابطه بین کیفیت و کمیت    
3- مفهوم فرهنگ شهری     
4 - بررسی اصول و معیارهای تأثیرگذار در کیفیت فضایی بازار
بخش دوم: مطالعات تكميلي
فصل اول: سير تحول بازار در ايران
1- بررسی هویت بازار در ایران    
2- معنای لغوی بازار    
3- پیدایش بازار    
3- خصوصیات فضایی و کالبدی بازارها    
1-5- شکل بازارها    
2-5- مصالح و فن ساختمان بازار    
فصل دوم: تحولات جديد شهر بازار
1- تحولات جدید شهر و بازار    
2- مرکز تجاری در شکل جدید    
فصل سوم: مطالعات پايه و بنيادي در زمينه تغيير فضاهاي شهري و مراكز رفع مايحتاج
1- پیشنهادات کلی در جهت طراحی شهری    
2- ضوابط و مقررات اجرایی مجتمع‏های تجاری    
فصل سوم: بررسي‌هاي كلي در مقياس شهر
1- بررسی‏های تاریخی و روند شکل‏گیری شهر    
1-1- نقطه آغازین 203-995 هـ.ق    
2-1- دوران صفویه 995-1110 هـ..ق    
3-1- دوران قاجاریه    
2- ساختار کالبدی شهر مشهد    
1-2- توسعه شهر مشهد در دوره پهلوی اول    
2-2- توسعه شهر در دوره پهلوی دوم    
3- جهات توسعه شهر از دیدگاه طرح جامع    
1-3- محورهای عمده شهر    
2-3- عناصر شاخص شهر    
3-3- بررسی‏های جمعیتی شهر مشهد    
4- مطالعات اقلیمی و جغرافیایی    
1-4- درجه حرارت    
2-4- میزان بارندگی، رطوبت نسبی، تبخیر و تعرق