مطالعات و رساله معماري طراحي پردیس سینمایی با رویکرد تکیه بر اصول زیباشناسانه سینما و معماری|بهترین وب سایت کتاب،مقاله-untaught

مطالعات و رساله معماري طراحي پردیس سینمایی با رویکرد تکیه بر اصول زیباشناسانه سینما و معماری

دانلود بهترین فایل مطالعات و رساله معماري طراحي پردیس سینمایی با رویکرد تکیه بر اصول زیباشناسانه سینما و معماری
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مطالعات و رساله معماري طراحي پردیس سینمایی با رویکرد تکیه بر اصول زیباشناسانه سینما و معماری

مطالعات-و-رساله-معماري-طراحي-پردیس-سینمایی-با-رویکرد-تکیه-بر-اصول-زیباشناسانه-سینما-و-معماری

دانلود مطالعات و رساله معماري طراحي پردیس سینمایی با رویکرد تکیه بر اصول زیباشناسانه سینما و معماری
در قالب Word و 110 صفحه و قابل ويرايش و آماده براي ارائه ،دفاع ،چاپ و کنفرانس ميباشد

========================================================
تمامي فايل هاي سيستم، توسط کاربران آن آپلود مي شود. اگر در فايلي تخلفي مشاهده کرديد و يا مالک پروژه اي بوديد که از وجود آن در سايت رضايت نداشتيد با ما تماس بگيريد، در اسرع وقت به گزارش شما رسيدگي مي شود.
neginfile.ir@gmail.com                       info@neginfile.ir
========================================================

تمامي فايلهاي موجود در سايت صرفا براي راهنمايي و کمک به دانشجويان و محققين عزيز مي باشد و هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد.


قسمتهايي کوتاه از متن:

چکیده

بناهای فرهنگی یک جامعه یکی از نیازهای زندگی امروزه است جوامع با سرعت بیشتری به پیش می رود و پله های ترقی را طی می کنند که بیشترین سعی و کوشش خود را به استوار ساختن پایه های فرهنگی جامعه نهاده اند و نیازمند این امر ارتقاء ساختارهای فکری افراد جامعه است. لذا مسأله اصلی بدین گونه طرح گردیده: رسیدن به فضایی که بتواند زمینه ارتقاء ساختارهای فکری بشر در زمینه هنر بوده است فراهم بیاورد و بستر مناسب برای فن آوری و خلاقیت های نوین هنری را فراهم سازد. تحولات اقتصادی و اجتماعی همواره با دگرگونیهائی در طرز اندیشه و رفتار افراد یک جامعه همراه است. نظام فرهنگی که بر اساس شکل خاصی از تولید و مجموعه از آداب و رسوم استوار بوده و همزمان با یک تحول جدید به هدفهائی تازه نیامند می شود. اگر نخستین مراحل تحول اجتماعی ایران نیازها، محرک اقتصادی داشت در این مرحله از انعکاس این خواسته ها و تمنیات معنوی و فرهنگی افراد بچشم می خورد.
توجه به این نیازها در ایران با توجه به میراث فرهنگی و تماس دائم با تمدن غرب اهمیت اساسی دارد زیرا گروهی از مردم پیشینه فرهنگی این سرزمین را ندیده گرفته و شیفته راه و رسم زندگی غرب شده اند و گروهی دیگر ورود برخی از مظاهر تمدن صنعتی را نشان عدم علاقه و حفظ سنت ایران دانسته اند. با تحولات اجتماعی و اقتصادی ایران اکنون جامعه به فرهنگی نیازمند است که بر مبانی فرهنگ مبین استوار باشد و نیز بتواند در زندگی ایرانیان بخصوص جوانان در یک جامعه صنعتی مؤثر باشد منظور اصلی بوجود آوردن شخصیت انسان مطلوب می باشد. که باید یک فرد را در زمینه های جسمانی و اجتماعی، روحانی تربیت نموده و همچنین احتیاج به یک فرهنگ می باشد که بر مبنای یک فرهنگ ملی استوار باشد. یعنی احیاء ارزش های اصیل فرهنگ ایران اسلامی و انطباق آن با شرایط زندگی امروزی و همچنین برخورداری از مظاهر فرهنگ جهانی است. با توجه به مطالبی که د سطور گذشته بیان گردیده لزوم یک هدف و ایدئولوژی کلی برای جوانها که بتوانند تماماً آنها را مجذوب نماید، این هدف ترتیب جسمانی، اجتماعی، روحانی می باشد و لازمه آن داشتن یک سیاست فرهنگی است. عواملی که ضرورت این سیاست را ایجاد می کند.
۱- افزایش رفاه
۲- افزایش و تحصیلات ابتدایی، متوسطه و عالی
۳- افزایش روابط بین الملل
سینما امروزه به سمت اصالت هنری پیش می رود. بنابراین باید به او فرصت اندیشیدن پیرامون آنچه می بیند داده شود. سینماهای امروزه ما اگر چه بسیار متفاوت از آنچه در گذشته بوده عمل می کند ولی با یک نگاه عمیق تر می بینیم مخاطبین همچنان، به عنوان محصولی قلمداد می شود که پس از دیدن فیلم که هدف اصلی سینمای تجاری ماست، استعمال شده تلقی می شود. مخاطبی که پس از مشاهده یک فیلم سینمایی تحت عنوان سینما به جای فرصت دادن به او برای اندیشیدن، پس از خاتمه فیلم که در واقع نقطه شروع جریانات فکری اوست، به سمت راهروهای خروجی هدایت می شود که معمولاً به خیابان ها می ریزد و بدون دادن فرصتی برای اندیشیدن به ری مجدداً درگیر مسائل روزمره و اتفاقات عینی می گردد. با نگاهی نو به این مطلب می توان دریافت که اگر مخاطب سینما را یک مخاطب هنر بدانیم پس باید امکان درگیری ذهنی او را با موضوع چه قبل از فیلم و چه بعد از آن محیا کنیم. سینمای ما تبدیل به فضایی می شود که ناقل اطلاعاتی است و نه محافظ رسمی در این دارد. که ما را به سمت و سویی هدایت کند که پس از خروج از سالن آمادگی ذهنی برای درگیری با فیلم برقرار کنیم. زمان را طولانی تر می کنیم سلسله مراتب را برای رسیدن به فضای بیرون و درگیری های روزمره فراهم می کنیم. این نوع نگرش باعث می شود که بسیاری از اتفاقات را پس از خاتمه فیلم و خروج از سالنها مطرح کنیم و در واقع داستانی که سناریو مجموعه ما پس از خروج از سالنها شروع می شود.


فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
فصل اول : کلیات پژوهش
1-1- مقدمه 
1-2- بیان مسئله تحقیق 
1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقيق  
1-4- هدف هاي تحقیق  
1-5- فرضيه هاي تحقيق  
1-6- سوالات  
1-7- روش تحقیق  
1-8- پیشینه پژوهش  
1-9- ساختار رساله  
فصل دوم : مبانی نظری طراحی
بخش اول : مبانی نظری معماری
2-1-1- مبانی نظری عام معمار یا طراح در یک طرح  
2-1-2- گذر زمان جبری فرا راه معماری سنتی  
2-1-3- فضا و زمان  
2-1-4- بررسی زیبایی شناسی معماری مدرن 
2-1-5- زیبایی شناسی اگزیستانسیالیستی و سینما  
2-1-6- معماری همگام با زمان  
2-1-7- انسان فضا معماری  
بخش دوم : سینما و معماری
2-2-1- مقدمه 
2-2-2- مفهوم سینما  
2-2-3- سینما چیست ؟  
2-2-4- از واژه تا تصویر محرک  
2-2-5- معماری چیست؟  
2-2-6- سینما و معماری  
2-2-7- سینما؛ معماری در حرکت  
2-2-8- فضا در سینما و معماری  
2-2-9- مونتاژ به مثابه معماری سینما  
2-2-10-  ارتباط بین سینما و معماری از دیدگاه های متنوع 
2-2-11- صدا، دوربین، معماری  
2-2-12- رابطه زمان و مکان در سینما  
2-2-13- روابط زمان و مکان در معماری  
2-2-13-1- حرکت: عنصر اصلی سینما  
2-2-13-2- ریتم در سینما و معماری  
2-2-13-3- سینما، معماری , حرکت  
2-2-14- فضا در معماری و سینمای امروز 
2-2-15- انقباض و انبساط زمان در مکان  
بخش سوم : تاریخچه ی سینما
2-3-1-پیش از سینما  
2-3-2-تولد سینما در جهان  
2-3-3-دوران صامت  
2-3-4-تاریخ سینما از ۱۸۹۵ تا ۱۹۰۶