ادبیات نظری و سوابق تحقیق اهميت آموزش رياضيات (فصل دوم)|بهترین وب سایت کتاب،مقاله-untaught

ادبیات نظری و سوابق تحقیق اهميت آموزش رياضيات (فصل دوم)

دانلود بهترین فایل ادبیات نظری و سوابق تحقیق اهميت آموزش رياضيات (فصل دوم)
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
ادبیات نظری و سوابق تحقیق اهميت آموزش رياضيات (فصل دوم)

ادبیات-نظری-و-سوابق-تحقیق-اهميت-آموزش-رياضيات-(فصل-دوم)

دانلود ادبیات نظری و سوابق تحقیق اهميت آموزش رياضيات (فصل دوم) در 38 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

اهميت آموزش رياضيات
آموزش رياضي يعني هر چيزي كه مربوط به آموزش و يادگيري رياضيات مي‌شود. سابقه آموزش رياضي به عنوان يك رشته دانشگاهي به كمتر از يك قرن مي‌رسد زمان شروع اين رشته از هنگامي بود كه آموزش معلمان به دانشگاه‌ها برده شد.
در چنين شرايطي نظام تعليم و تربيت مي‌تواند مدعي و منادي احياء دانش رياضي به عنوان زيرساخت و مفروضه اصلي در تمامي دروس علوم پايه‌هاي تحصيلي باشد. در دنياي امروز علم رياضي به منزله خون در پيكره عظيم ساير علوم مي‌باشد. آموزش رياضيات نه تنها يك علم است بلكه الگويي است براي آموزش صحيح ساير علوم. ذهن‌هاي خلّاق، مبتكر و جسور به منظور پاسخگويي به سؤالات پيرامون خود بي‌شك منتج از يك نظام يافتگي است كه ماهواً دانش رياضي اين توانايي را خواهد داشت تا آن را احيا كند. فتح كرات آسماني، پرتاب سفينه‌ها، ساخت زير دريايي‌هاي هسته‌اي و ورود به دنياي فرا پيچيده با برخورداري از د‌ه‌ها، صدها و هزارها تكنولوژي مدرن كه هر كدام پاسخگوي بخشي از معضلات جامعه بشري در اين هزاره شگرف مي‌باشد. از اين رو مي‌توان گفت آموزش صحيح رياضي يعني آموزش صحيح همه علوم. بنابرين آموزش رياضيات از اهميت زيادي برخوردار است اما نکته مهم‌تر اينکه روش اين آموزش به چه صورتي بايد باشد؟ آيا صرف تدريس سنتي و سخنراني معلم و گوش دادن دانش‌آموز، کفايت موفقيّت در اين آموزش را محرز مي‌نمايد؟ آيا با داشتن چند مؤلفه کتاب، دانش‌آموز، معلم و روش تدريس يک بعدي، به هدف غايي اين اصل نايل گرديده‌ايم؟ آيا با ظهور روز افزون فناوري‌هاي جديد و ورود آن به چرخه آموزش و يادگيري، آموزش دروس پايه و علي‌الخصوص رياضي، نيازمند يک بازنگري اساسي نيست؟
اين در حالي است که به كارگيري فناوري در ياددهي- يادگيري مي‌تواند در زمينه‌هايي مانند آموزش مهارت‌هاي پايه «آموزش مهارت‌هاي پيشرفته» و «ارزيابي آموخته‌ها» اثر بگذارد و ميزان كمي وكيفي يادگيري را بهبود بخشد، در ضمن امروزه اشخاصي كه روش استفاده از رايانه را ندانند بي‌سواد محسوب مي‌شوند و تبادل داده و ارتباطات وكسب مهارت‌ها به كمك تكنولوژي سريع عصر امروز حاصل مي‌گردد و از اين تكتولوژي مي‌توان در انتقال دانش و داده و كسب مهارت براي دانش‌آموزان بهره برد. اين امر در درس رياضي به دليل ساختار مشخص‌تر و دقيق‌تر نسبت به ساير علوم و دروس به دلايل عديده‌اي چون نسبي بودن مفاهيم اين رشته‌ها، متغير بودن پارامترهاي سنجش آنان، عيني نبودن تجربيات و کاربرد متفاوت علوم ديگر در زندگي روزمره و...  بيشتر مورد توجه قرار دارد و به نظر مي‌رسد که مي‌تواند جايگاه خويش را در پژوهش‌هاي علم محور، حفظ نمايد. (دفتر مديريت طرح توسعة فناوري داده و ارتباطات، 1383)  هم چنين
1- نسبت به ساير دروس، بيشتر مي‌توان در درس رياضي براي طراحي و تدوين تمرينات، از آموزش مبتني بر رايانه بهره گرفت.
2ـ در درس رياضي از فناوري در قالب نرم‌افزار چند رسانه‌اي، براي انواع سبك‌هاي يادگيري در آموزش موضوعات آن بيشتر مي‌توان استفاده كرد.
3ـ با استفاده از منابع الکترونيکي(صوت، تصوير، فيلم و ...) يادگيري مهارت‌هاي ساده را در فراگير تقويت كرد.
4ـ با استفاده از فناوري‌هاي تصويري و صوتي، موضوعات آموزشي را قابل تجسم و تصور نموده و با به وجود آوردن جاذبه‌هاي زياد، به آن‌ها صورت واقعي بخشيد و اين امر در خصوص رياضي عيني‌تر است.


قسمتی از پیشینه تحقیق:
- خليل غفاري(1390) در پژوهشی با عنوان 'طراحي الگوي برنامة درسي فناوري اطلاعات و ارتباطات و تأثير آن بر عملكردشناختي، عاطفي و مهارتي دانش آموزان دورة متوسطة ' نشان داد كه سطح مباني، مفاهيم و اصطلاحات، دانش، نگرش و مهارت دانش‏آموزاني كه با الگوي برنامه‏ی درسي فاوا آموزش ديده‏اند به طور معناداري از دانش آموزاني كه اين آموزش را دريافت نكرده‏اند بالاتر است.
2- صفاریان (1389) در پژوهشی تحت عنوان «مقایسه تأثیر آموزش به کمک نرم‌افزارهاي آموزشی و روش تدریس سنتی بر یادگیري درس ریاضی به این نتیجه رسید که عملکرد دانش‌آموزانی که به وسیله نرم‌افزار آموزشی، آموزش دیده‌اند، درمقایسه با دانش‌آموزانی که به شیوه سنتی آموزش دیده‌اند، در آزمون پیشرفت تحصیلی ریاضی به طور قابل ملاحظه‌اي بهتر بوده است.


فهرست مطالب مبانی نظری و سوابق اهميت آموزش رياضيات (فصل دوم) به شرح زیر میباشد:
اهميت آموزش رياضيات
2-3-1. چرا رياضي ؟
 کاربرد ارقام
کاربرد توابع و روابط بین اعداد
کاربرد معادله و دستگاه معادلات خطی
کاربرد تقارن‌ها (محوری و مرکزی ) و دَوَران‌ها
کاربرد مساحت
کاربرد چهار ضلعی‌ها
کاربرد خطوط موازی و تشابهات
کاربرد آمار و میانگین
مقاطع مخروطی
ترسیمات هندسی
کاربرد ریاضیات در هنر و کامپیوتر
کاربرد حجم
کاربرد رابطه‌ی فیثاغورس
2-4) طبقه‌بندي آندرسون :
2-4-1-2- فهميدن :
تفسیر کردن
طبقه‌بندی کردن
 خلاصه کردن
 استنباط کردن
مقایسه کردن
تبیین کردن
2-7-1-3- به کار بستن
اجرا کردن
انجام دادن  (مورد استفاده قرار دادن)
2-7-1-4- تحليل کردن
متمایز کردن
 سازمان دادن
 نسبت دادن
2-7-1-5- ارزشيابي
2-7-1-6- آفريدن (خلق کردن) :
تولید کردن
طرح‌ریزی
پدید آوردن
2-7-2- بعد دانش:
ابعاد اين بعد شامل:
الف) اطلاعات:
ب) روندهاي ذهني:
ج) روندهاي رواني ـ حركتي:
4- دانش فراشناختی :
   آزمون تیمز(TIMSS)
 سخن پایانی
پيشينه پژوهش
- در ایران
-در خارج از کشور:
خلاصه پيشينه‌هاي پژوهش
فهرست منابع و مأخذ:
منابع فارسي
منابع انگليسي



پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود ادبیات نظری و سوابق تحقیق اهميت آموزش رياضيات (فصل دوم) مباني نظري آموزش رياضيات پيشينه تحقيق ابعاد آموزش رياضيات پيشينه پژوهش نظریه های آموزش رياضيات فصل دوم پايان نامه ارشد دیدگاه های آموزش رياضيات چارچوب نظري اهمیت آموزش رياضيات پيشي

مطالب مرتبط

مطالعات و رساله معماري طراحی نمایشگاه و فروشگاه شهر کتاب

مطالعات و رساله معماري طراحی موزه هوا فضا

مطالعات و رساله معماري طراحی موزه هنرهای تجسمی

مطالعات و رساله معماري طراحی موزه نور

مطالعات و رساله معماري طراحی استخر سرپوشیده

مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش مفاهیم و تعاریف خلاقیت سازمانی (فصل 2)

دانلود مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش دیدگاها و نظریات موانع خلاقیت (فصل 2)

مطالعات و رساله معماري طراحی موزه مد و لباس

مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش مفاهیم حضور ذهن و مکانیسم های آن (فصل 2)

مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش مفاهیم و مدل های جهت گیری هدف پیشرفت (فصل 2)

ادبیات نظری و سوابق تحقیق انواع و شیوع رفتارهای پر خطر (فصل دوم)

ادبیات نظری و سوابق تحقیق مفاهیم و ابعاد انگیزه وابستگی (فصل دوم)

ادبیات نظری و سوابق تحقیق تعاریف و مفاهیم اشتياق شغلي (فصل دوم)

ادبیات نظری و سوابق تحقیق تعاریف و مفاهیم استاندارد ایزو (فصل دوم)

ادبیات نظری و سوابق تحقیق تعاریف و مفاهیم درمان فراشناخت (فصل دوم)

ادبیات نظری و سوابق تحقیق تعاریف احساس تعلق به مدرسه (فصل دوم)

ادبیات نظری احساس پیوستگی (فصل دوم)

ادبیات نظری و سوابق تحقیق کنترل تعاریف و مفاهیم عواطف (فصل دوم)

ادبیات نظری و سوابق تحقیق تعاریف و مفاهیم کارکرد خانواده (فصل دوم)

ادبیات نظری و سوابق تحقیق تعاریف و ابعاد خواندن و مطالعه (فصل دوم)