چارچوب نظری و پیشینه تحقیق هوشمند سازی مدارس (مدارس هوشمند)|بهترین وب سایت کتاب،مقاله-untaught

چارچوب نظری و پیشینه تحقیق هوشمند سازی مدارس (مدارس هوشمند)

دانلود بهترین فایل چارچوب نظری و پیشینه تحقیق هوشمند سازی مدارس (مدارس هوشمند)
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
چارچوب نظری و پیشینه تحقیق هوشمند سازی مدارس (مدارس هوشمند)

چارچوب-نظری-و-پیشینه-تحقیق-هوشمند-سازی-مدارس-(مدارس-هوشمند)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوشمند سازی مدارس (مدارس هوشمند)(فصل دوم) در 41 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

مقدمه
فناوري اطلاعات و ارتباطات، تحولات گسترده‌اي را در تمامي عرصه‌هاي اجتماعي بشريت به دنبال داشته و تأثير آن بر جوامع بشري به گونه‌اي است كه جهان امروز به سرعت در حال تبديل به يك جامعه اطلاعاتي است. جامعه‌اي كه در آن دانايي و ميزان دسترسي و استفاده مفيد از دانش،‌ داراي نقش محوري و تعيين كننده است. مدرسه هوشمند مدرسه‌اي فيزيكي است و كنترل و مديريت آن، مبتني بر فناوري كامپيوتر و شبكه انجام مي‌گيرد و محتواي اكثر دروس آن الكترونيكي و سيستم ارزشيابي و نظارت آن هوشمند است. در چنين مدرسه‌اي يك دانش‌آموز هوشمند، با صرف وقت بر روي موضوعات به شكل مستمر، منابع و قابليتهاي اجرايي خود را توسعه و تغيير مي‌دهد و اين نكته‌اي است كه به مسئولان مدرسه اجازه مي‌دهد تا با توجه به تغييرات به وجود آمده و افزايش سطح اطلاعات دانش‌آموزان، آنها را براي اخذ اطلاعات جديد آماده نمايند. مدرسه هوشمند مدرسه‌اي است كه جهت ايجاد محيط ياددهي ـ يادگيري و بهبود نظام مديريتي مدرسه و تربيت دانش‌آموزان پژوهنده طراحي شده است. مدرسه هوشمند مؤسسه آموزشي است كه در جهت فرآيند يادگيري و بهبود مديريت به صورت سيستمي نظام يافته بازسازي شده تا كودكان را براي عصر اطلاعات آماده سازد(شهیدی،1388: 30).

تاریخچه پیدایش مدارس هوشمند

  در دهه هاي اخير، گستره فعاليت در زمينه آموزش و يادگيري نيز چون ديگر فعاليت هاي علمي، فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي و غيره، از توسعه و پيشرفت سريع فناوري و ظهور پديده هايي چون ماهواره، رايانه، اينترنت و غيره متاثر و دگرگون شده است. پيدايش سيستم هاي پردازشِ داده (رايانه) با سابقه اي بيش از سه دهه و توسعه صنعت نيمه هادي ها، سبب شده است که رايانه از انحصار سازمان ها و مراکز خاص خارج و در بسياري از عرصه هاي کاربردي اجتماعي و فردي وارد شود؛ به گونه اي که در دهه نود، در بسياري از کشورهاي پيشرفته صنعتي، حتي مدارس ابتدايي هم مجهز به امکانات رايانه اي متناسب شدند.اختراع و توسعه رايانه، ايجاد شبکه هاي رايانه اي و پس از آن ظهور پديده اينترنت را در پي داشت. اينترنت که در، ١٩٦٩ در دوران جنگ سرد از درون شبکه معروف پا گرفت، بسيار سريع رشد کرد. هيچ کس گمان نمي کرد اين شبکه اطلاع رساني در سال،2000 صاحب ١٨٠ ميليون کاربر باشد. سرعت و شتاب اين رشد به گونه اي بود که به حدود ٥٠٠ ميليون کاربر در سال ٢٠٠٣ بالغ گرديد.اين توسعه سريع فناوري اطلاع رساني به همراه عوامل ديگري چون تبديل جامعه صنعتي به جامعه اطلاعاتي، تغييرات جمعيتي، جهاني تر شدن فعاليت هاي حرفه اي، گسترش نيروهاي بازار در محدوده آموزش و به عبارت ديگر تجاري شدن مقوله آموزش، همه و همه، تاثيرات شگرف و چشمگيري در امر آموزش داشته اند(یوسف زاده،1387: 40).
دنياي آموزش مبتني بر وب دنياي جديدي است که با دوره هاي مکاتبه اي  سال هاي گذشته تفاوت بسيار دارد و فرصت دوباره اي براي کساني که امکان دسترسي به آموزش هاي متعارف را نداشته يا در آنها موفق نبوده اند، فراهم مي سازد. در ابتداي امر، هر چند کشورهاي اروپايي و آمريکايي با ديد وسيع تر و هشيارانه تري بااينترنت برخورد کردند و سرعت توسعه اينترنت در اين کشورها بسيار بيشتر از کشورهاي آسيايي بود، اما بالاخره آسيا نيز در1999با امکانات و توانايي هاي اينترنت بيشتر آشنا شد و در پي توسعه کاربردهاي آن برآمد. افزايش روزافزون فروش رايانه هاي شخصي و نيز تعداد کاربران اينترنت در آسيا مؤيد اين ادعاست.
تفکر استفاده از رایانه ها و شبکه های رایانه ای برای کارهای مدرسه ای و عملی به قرن بیستم و اوائل دهه 1960 بر می گردد. گر چه هدف اصلی طرح آرپانت ایجاد شبکه ای برای تبادل اطلاعات نظامی و حفاظت ایالات متحده امریکا از تبعات جنگ سرد با شوروی سابق بود ولی در عین حال از آنجایی که سه مرکز از چهار مرکزی که برای راه اندازی شبکه های رایانه ای از همان ابتدا در مسیر آموزش های مدرسه ای رشد کردند و از اوایل دهه 70 با به ثمر نشستن این طرح، تبادل اطلاعات و داده های علمی نیز بین مراکز مدرسه های امریکا شروع شده است.البته آموزش  به کمک رایانه به شکل امروزی و در این گستره کاربرد در اوایل دهه 1990 با ظهور شبکه جهانی اینترنت شکل گرفت و با توجه به قابلیت های بسیار زیاد وب، آموزش الکترونیکی به سرعت رشد کرد و امروزه جایگاه خود را در ساختار آموزشی بسیاری از کشورها تثبیت کرده است.در سال1998  نیز برای اولین بار یك برنامه نرم‌افزاری، با نام «استاد دیجیتالی» كه یكی از استفاده های اولیه از كامپیوتر رادرامور آموزشی پیشنهاد می‌كرد، در آمریكا استفاده شد. از آن زمان تا به امروز، آموزش مجازی تغییرات و پیشرفت های بسیاری داشته است؛ مثلا در سال1995  مراكز علمی ـ آموزشی آمریكا با ایجاد تغییراتی در سیستم خود و بهینه سازی آن،توانستند روش آموزش الكترونیكی را در همه جهان گسترش و اشاعه دهند(حسینی نژاد،1386: 56).
________________________
  . Web Based Training

تعريف مدرسه هوشمند               

 مدرسه هوشمند مدرسه يي است كه علاوه بر استفاده از امكانات فيزيكي مدرسه و برنامه هايي مانند ساير مدارس ابتدایی تلاش دارد تا با تجهيز به امكانات رايانه يي و فناوري هاي مربوطه كنترل و مديريت خود را بر اين اساس مبتني كند و محتواي اكثر دورس را الكترونيكي كرده و ارزشيابي و نظارت سيستم را هوشمند گرداند . در اين گونه مدارس ابتدایی سيستم بر روي كامپيوتر مركزي مدرسه نصب مي شود و با اتصال به تعداد زيادي از خطوط تلفن در طول شبانه روز آماده ارايه خدمات است . اين سيستم امكاني را فراهم مي آورد تا دانش آموزان ، اوليا و معلمين و كادر مدرسه در تعامل هميشگي و پويا برنامه خود را به پيش برند . امكان اطلاع رساني صوتي و تصويري ، ارتباط با مربيان ، ارايه انتقادات و پيشنهادات ، پرسش و پاسخ و ساير موارد ضروري از جمله كاركردهاي مدارس ابتدایی هوشمند است . در اين مدارس ابتدایی دانش آموزان با داشتن يك كامپيوتر در منزل هميشه با سيستم مدرسه خود در ارتباط خواهند بود لذا مي توان گفت مدارس ابتدایی هوشمند هيچ وقت تعطيل نخواهد بود . البته لازم است اين نكته يادآوري شود كه مدارس ابتدایی هوشمند بستر لازم براي مدارس ابتدایی مجازي نيز فراهم شود . از جمله مهمترين ويژگي هاي مدارس ابتدایی هوشمند اين است كه دانش آموزان با تفكر مستقل و ابراز خلاقيت توانمندي خود را به كار مي گيرند و فضاي حاكم موجب به كارگيري توانمندي هاي مربيان ، معلمان و اوليا براي تقويت آموزش و پرورش مي گردد و بطور كلي محيط مدرسه مشوق يادگيري و باعث ايجاد انگيزه و رغبت در مجموعه مي شود . اصول مدارس هوشمند برای تعلیم و تربیت صحیح توسط دیوید پرکینز و همکارانش در پروژه زیرو دانشگاه ها دارد بر اساس دو عقیده رهنمون توسعه یافت(توما،1370: 101).
-  یادگیری نتیجه فکر کردن می باشد و فکر کردن صحیح برای دانش آموزان قابل یادگیریست.
-  یادگیری باید شامل درک عمیق قابل انعطاف و فعال که کاربرد در دانش دارد، باشد.
این اصول ساختاری را برای مدارسی که مظهر یادگیری ارتباطی که غرق در درک عمیقی که منشأ احترام برای تمام اعضاء می باشد پیش بینی های لازم را کرده است و کردار دانش آموزان در آستانه روبرویی با جهانی است که شامل افراد متفکر و مسئولیت پذیر جوامع مختلف می باشد. این تصور از آموزش صحیح به عنوان اساس برای ارتباطات مشاوره ایی بین پروژه زیر و سیستم های مدرسه با اهداف مشابه بکار می رود(توما،1370: 102).

پیشینه پژوهش

-تحقیقی توسط مینز و اولسن (1995) با عنوان' تاثیر مدارس هوشمند بر یادگیری دانش آموزان' انجام شده است.بر اساس تحقيقي كه روي دانش آموزان 4620 مدرسه در ايالات متحده آمريكا انجام شده ، بيشتر معلمين اين مدارس ابتدایی ، براي فراهم آوردن محيط هاي يادگيري واقعي كه به حل مشكلات و مسائل موجود در دنياي واقعي دانش آموزان مي پردازند از فن آوري استفاده مي كرده اند . در اين مدارس ابتدایی دانش آموزان در مقاطع زماني گوناگون به اجراي پروژه هايي كه كار با آنها نياز به آگاهي از چند موضوع درسي متفاوت داشت ، مي پرداختند . در اين كلاس ها نظام ارزشيابي دانش آموزان نيز تا حدي تغيير كرده بود ، به طوري كه آنان را بر اساس فعاليت هايشان ارزيابي مي كردند . استفاده از فن آوري اطلاعات و ارتباطات دانش آموزان را در جستجو ، گردآوري و تحليل اطلاعات و ارائه ي آنها به صورت كاري علمي توانا ساخت . اين نتايج نقش اساسي در حمايت از اين شيوه هاي آموزشي ايفا مي كند .

-تحقیقی توسط پرکینز وهمکارانش(1998) با عنوان 'تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس هوشمند در دانشگاه هاروارد 'انجام شده است. وی طرح مدارس ابتدایی هوشمند را به عنوان تجربه ای نوین در برنامه های آموزش و پرورش، با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه نمودند. این طرح به تدریج در چند مدرسه اجرا گشت و بعدها تا حدوددی توسعه یافت، به طوریکه امروزه برخی از کشورهای توسعه یافته در امر فناوری اطلاعات، همچون مالزی، از این مدارس ابتدایی جهت تربیت نیروی انسانی در برنامه های توسعه خود استفاده می کنند. در تعریف این نوع مدارس ابتدایی گفته شده اس که مدرسه هوشمند یک مدرسه و محیط آموزشی فیزیکی است که کنترل و مدیریت آن مبتنی بر فناوری رایانه و شبکه می باشد و محتوای اکثر دروس الکترونیکی و سیستم ارزشیابی و نظارت آن نیز هوشمند است ودر فرایند آموزش به تفاوت استعداد وتوانایی دانش آموز توجه می شود .
__________________________
  . Means & Olson 

فهرست مطالب
مقدمه   
2-1   تاریخچه پیدایش مدارس هوشمند    
2-2  تاريخچه آموزش با کمک فناوری در ايران   
2-3  تعريف مدرسه هوشمند       
2-4   اهداف مدرسه هوشمند  
2-5  مفهوم هوشمند سازی    
2-6  ویژگی های مدارس هوشمند   
2-7  ضرورت هوشمندسازی مدارس    
2-8  فواید کلاس هوشمند   
2-9   ابزار  مدرسه هوشمند                          
2-10  ساختار مدرسه هوشمند   
2-11  پیشتازان ایجاد مدرسه هوشمند    
2-12  معلمین مدارس هوشمند  
2-13   دانش‌آموزان مدارس هوشمند  
2-14  ابعاد فناوری در مدارس هوشمند   
2-15  كاركردهاي عمده مدارس هوشمند   
2-16  تئوری ومبانی نظری    
2-17  نقش فناوری اطلاعات در مدارس هوشمند    
2-18  آموزش هوشمند در مدرسه هوشمند    
2-19  مسئوليتها و مهارتهاي حرفه اي در مدارس هوشمند                
2-20 فناوري مدارس هوشمند                           
 2-21 یادگیری الکترونیکی در مدارس هوشمند                  
2-22 دلایل عدم شکل گیری مدارس هوشمند                   
2-23 پیشینه تحقیق                               
منابع


 پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: چارچوب نظری و پیشینه تحقیق هوشمند سازی مدارس (مدارس هوشمند) دانلود مباني نظري مدارس هوشمند مباني نظري هوشمند سازی مدارس مباني نظري مدیریت مدارس هوشمند فصل دوم پايان نامه ارشد تعاریف مدارس هوشمند چارچوب نظري دیدگاه های مدارس هوشمند پيشينه نظري ه

مطالب مرتبط

دانلود پرسشنامه بهزیستی روانشناختی کارول ریف

دانلود پرسشنامه استاندارد دینداری

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای شناختی تنظیم هیجان

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق موسیقی و عناصر آن

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای مقابله ای لازاروس و فولکمن

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس و سنین مختلف

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات افسردگی و اختلالات دو قطبی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات اضطراب اجتماعی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفهوم و ابعاد خودکارآمدی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نشاط و شادکامی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مفاهیم هوش فرهنگی و ارزیابی عملکرد (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت دانش و فشار روانی شغلی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی کارکنان و حکمرانی خوب(فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اخلاق مدیریتی و سلامت سازمانی (فصل دوم)

تناسب جنسی در زناشویی

بررسی اختلالات خلقی و نگرانی در بین دبیران مدارس عادی و استثنایی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شهر الکترونیک و مدیریت شهری (فصل دوم)

بررسی و مقایسه اختلالات خلقی بین دانشجویان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف بازاریابی رابطه ای و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) فصل دوم

بررسي رابطه نوآوری و پيشرفت تحصيلي در دانش آموزان دختر كلاس چهارم دو تا از مدارس شیراز